Voorbeschouwing PlusPoint Riverevent
Wie een vakbeurs organiseert, zoekt vaak een originele locatie en inkleding. Plus Point Marketing slaat de spijker op de kop. Voor de tweede keer vormt het luxueuze schip Blue Rhapsody het decor voor PlusPoint Riverevent, het reizende evenement dat tijdens drie dagen evenveel strategische locaties aandoet. Met gerenommeerde merken, hoogstaande catering en een gemoedelijke sfeer aan boord.
Plus Point Marketing brengt al bijna veertig jaar grote producenten in de bouwsector naar architecten, interieurarchitecten en projectontwikkelaars toe. Precies die klanten waren vragende partijen voor een doelgericht evenement. Raymond Scheepers, oprichter van Plus Point Marketing: “De concrete vraag kwam vijf jaar terug, kort voor Covid. ‘Raymond, kan jij niets organiseren voor de architecten?’ Het bestaande aanbod schoot voor onze klanten wat tekort. De ligging was niet ideaal en er waren teveel standhouders. Vooral met die punten in gedachten kreeg het PlusPoint Riverevent vorm.”
Om architecten en voorschrijvers een lange autorit en de frustratie van files te besparen, gaat PlusPoint Riverevent door op het bijzondere schip Blue Rhapsody. De reizende beurs meert aan in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Zo vindt elke geïnteresseerde architect en interieurarchitect vlot de weg tijdens een van de drie beursdagen. Vervolgens vaart het schip verder naar Duitsland. Een week voordien doet het PlusPoint Riverevent ook al drie strategische locaties in België aan. Met zijn lengte van 85 meter, breedte van 11,50 meter en vier verdiepingen biedt Blue Rhapsody alle ruimte voor een geslaagd event. Op twee verdiepingen slaan 75 toonaangevende producenten hun stands op.
“Dat laat toe alle standen uitvoerig te bezoeken en met de producenten te spreken in enkele uren tijd. Bovendien voorzien we gedurende het volledige event hoogstaande catering en kwalitatieve dranken, zoals bij de prachtige omkadering past. Eind 2019 kreeg ons schip de BEA World Award. Dat betekent dat het toen de mooiste eventlocatie ter wereld was”, aldus Raymond.
Het bijzondere concept van PlusPoint River-
event werd tijdens de vorige editie alvast gesmaakt, zo blijkt uit de positieve feedback van zowel exposanten als bezoekers. “Vooral de kwaliteit van de bezoekers stemt ons heel tevreden, in de eerste plaats als troef voor onze klanten”, benadrukt Raymond. “We krijgen veel senior- en projectarchitecten over de vloer, ook van de grote bureaus. Stagiairs van deze architectenbureaus – de toonaangevende architecten van morgen – zijn ook welkom, maar studenten bezoeken het event dan weer niet. Voor de standhouders betekent dat leads waardevol zijn.” Ook de sublieme catering en de strategische keuze van locaties waar de densiteit aan architecten en voorschrijvers groot is, werden genoemd als primaire voordelen van PlusPoint Riverevent. Precies die factoren waarmee Plus Point Marketing het verschil wil maken. Missie geslaagd dus.
PlusPoint Riverevent houdt halt in Rotterdam (Hotel New York) op 12 september, in Amsterdam (Hotel Mövenpick – Passenger Terminal) op 13 september en in Utrecht (Kernkade) op 14 september. De deuren zijn telkens open van 12 tot 20 uur. Het schip blijft tijdens deze uren aangemeerd.
Meer info op pluspoint-riverevent.nl.
Varen op biobrandstof
Met HVO100 als brandstof voor de verplaatsingen van stad naar stad trekt PlusPoint Riverevent resoluut de kaart van de duurzaamheid. “Het is voor ons een extra investering, maar we doen het graag”, zegt Raymond Scheepers. “Tijdens het varen stoten we zo veel minder fijne stof en tot 90 procent minder CO2 uit. Daarmee is ons event op een schip niet enkel bijzonder, maar ook duurzaam.”