Platform over architectuur, interieur- en landschapsarchitectuur
Van divers portfolio naar één sterk merk

Van divers portfolio naar één sterk merk

De geschiedenis van Nowy Styl gaat bijna dertig jaar terug. “We zijn ons bedrijf precies aan het begin van de grootste technologische hausse in de geschiedenis gestart”, vertelt Vice-President en Finance Director Rafał Chwast. “We hadden slechts een kwart eeuw nodig om onze weg te vinden van een stoelenfabrikant tot een wereldwijde expert in de allesomvattende inrichting van ruimtes.” 

Ook Rohde & Grahl zal uiteindelijk wijzigen in Nowy Styl.

Inmiddels is Nowy Styl, dat vrij vertaald ‘nieuwe manier van denken’ betekent, uitgegroeid tot een volwassen bedrijf met een zeer breed aanbod. “We zijn ‘voorbestemd’ door onze naam”, lacht CEO en medeoprichter Adam Krzanowski. 

“Toen we de naam Nowy Styl voor ons bedrijf kozen, was onze visie om klanten iets aan te bieden dat niemand eerder had aangeboden.” 

In 1992 dacht niemand in Polen er over om stoelen te maken op basis van een metalen frame. Het waren de gebroeders Krzanowski die hen populair maakten en vervolgens hetzelfde deden met draaistoelen. (Beeld: www.smartstudio.pl)

In 1992 dacht niemand in Polen er bijvoorbeeld over om stoelen te maken op basis van een metalen frame. Het waren de gebroeders Krzanowski die hen populair maakten en vervolgens hetzelfde deden met draaistoelen. Al snel begon de eigen productie van frames en andere componenten. “Sindsdien hebben we constant nagedacht over welke onbekende deuren we nog meer zouden kunnen openen en welke nieuwe dingen we zouden kunnen proberen.”

In de loop der jaren heeft Nowy Styl Group, naast de ontwikkeling van het sterke eigen merk, een uitgebreid merkenportfolio van hoge kwaliteit aan zich weten te binden. Naast Rohde & Grahl voert het de merken BN Office Solutions, Grammar Office, Sitag, Kusch+Co & Forum Seating. Het portfolio wordt gedomineerd door moderne oplossingen voor kantoren en vele andere sectoren, zoals stadions, passagiersterminals, hotels en zorgaanbieders en omvat producten van uitstekende kwaliteit, ontworpen door uitstekende ontwerpers. De merken (met uitzondering van Kusch+Co) zullen door de rebranding ophouden te bestaan en een integraal onderdeel worden van het nieuwe Nowy Styl. Een drastische, maar goed doordachte verandering. Krzanowski legt uit: “We blijven ons voortdurend ontwikkelen en willen dat deze groei weerspiegeld wordt in onze strategie en communicatie. Het doel van de rebranding is dan ook om onze sterke punten te laten zien en ons karakter te benadrukken.”

De keuze voor Nowy Styl als naam voor het leidende merk betekent een terugkeer naar de wortels van het bedrijf. ”Authenticiteit is tegenwoordig van onschatbare waarde”, zegt Krzanowski. “Natuurlijk hadden we een vol-ledig nieuwe naam kunnen bedenken of de oorspronkelijke Poolse bedrijfsnaam kunnen veranderen in de internationale versie, maar dit zou kunstmatig zijn en betekenen dat we onze identiteit ondermijnen en misschien zelfs uitwissen.” 

Ook Rohde & Grahl zal uiteindelijk wijzigen in Nowy Styl. Maar dit is niet de enige verandering: het productaanbod zal door de samensmelting nóg veelzijdiger worden. Door de toevoeging van het assortiment van onder andere Kusch+Co kan een bredere markt worden bediend, van zorginstelling tot passagiersterminal. Daarnaast zal in de nabije toekomst het nieuwe merk SOHOS by Nowy Styl gelanceerd worden, dat producten met basisfunctionaliteiten omvat en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding heeft. Wat niet verandert, is dat het bedrijf zal blijven opereren vanuit Amersfoort, waar het diverse aanbod te zien zal zijn in de inspirerende showroom.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details